Requiem a Forsaken
Masquerade vs. Requiem
Linie upírů nesahá ke Kainovi a antediluviánům. Samotný původ upírů je
nejasný a to i pro staré upíry vzhledem k velkým ztrátám vzpomínek běhěm
torporu. Žádný z kovenantů netvrdí, že zná původ upírů, ačkoliv dva
klany prohlašují, že jejich zakladatele na začátku proklel sám bůh.
Neexistují generace. Síla upíra nezávisí na síle jeho sira. Upír se rodí
slabý a věkěm sílí (nebo si pomáhá diablerií). Ve vzduchu také nevisí
hrozba Gehenny a upíři nejsou loutky ovládané prastarými.
Počet
klanů z 13ti klesl na 5. Různorodost zajišťují krevní linie každého
klanu. Snížil se tak důraz na definici upíra jeho klanem, do kterého se
rodí a zvýšil se důraz na kovenant, který se dá nejlépe přirovnat k
sektě. Ke kovenantu upír patří na základě svých přesvědčení a cílů.
Díky kovenantům vznikly různorodější organizace upírů oproti předchozím,
kdy nejpočetnější byla Kamarilla a Sabat. Kovenanty spolu nejsou v
otevřené válce, jako to bylo mezi Kamarillou a Sabatem. Ačkoliv jejich
vztahy mohou být velice různé, byl eliminován definovaný boj na smrt.
Charakteru starých skupin nejvíce odpovídají následující kovenanty:
Kamarilla - Invictus. Sabat - Odro Dracul a Kult Čarodejnice. Anarchové -
Hnutí Karthiánů.
Kamarilla v Requiem existuje, lépe řečeno existovala, ale rozpadla se v době kolem starověkého Říma.
Disciplíny se změnily, méně ovlivňují přímo boj a více ovlivňují ostatní možnosti.
Pro udržování maškarády mají upíři možnost mít na kamerách rozmazaný
obraz. A stejně jako v Masquerade mohou uzdravit rány, které sami
způsobili tím, že je olíznou.
Apocalypse vs. Forsaken
V nové edici už nejsou tři základní pilíře světa - Weaver, Wyrm, Wyld.
Místo toho tu kdysi byla dokonalá země zvaná Pangea. Velký spirituální
válečník, Otec vlk, hlídal hranice mezi reálným a spirituálním světem.
Luna, spirit měsíce, byla družka otce Vlka a společně zplodili První
smečku, předky všech vlkodlaků. Jak Otec vlk stárnul, viděli v tom
někteří jeho potomci slabinu a zabili
ho, čímž oslabili hranici mezi světy. Tím skončil dokonalý svět. Luna je
pak proklela a oni se stali zranitelnými stříbrem. Vlkodlaci se tím
činem rozdělili na dvě skupiny: Zavržené, kteří zabili, a Čisté, kteří
nezabili.
Zatímco vlkodlaci ze staré edice byli ochránci země, Gaii,
a lidí, v nové střeží cesty spiritů za oponu a řeší jejich výskyt v
reálném světě.
Hlavním nepřítelem vlkodlaků už nejsou stvoření
Wyrmu, ale spiriti, kteří se snaží dostat do reálného světa. Pro Čisté
vlkodlaky jsou pak cílem i Zavržení, které aktivně vyhledávají a zabíjí.
Vlkodlakem se stane pouze potomek lidí, nikoliv vlků, a první proměna
se může objevit kdykoliv mezi pubertou a 60 rokem života. Dva vlkodlaci
nemohou mít potomky (pro setting nasi hry, ackoliv v priruckach zmineni
jsou)
Obecně se dá říct, že Zavržení jsou evropští vlkodlaci a Čistí jsou domorodí američané.
Vlkodlaci v nové edici nemají problémy se životem ve městech.
Také vztah s upíry se změnil, nejde už o stvoření Wyrmu a proto není vztah nijak pevně nastaven.